Tuesday, October 5, 2010

*Ku Mengharap Cinta Mu*



Diri ini sering resah gelisah,
Acap kali aku tak mengerti,
Apa yang dicari selama ini,
Rintihan jiwaku tiada siapa yang peduli...


Dalam pencarian ku,
Keimanan dipertaruhkan,
Dimanakah damai yang hilang,
Adakah di balik pelangi?...


Terkadang langkah ini rapuh,
Leka dibuai mimpi cinta manusia,
Dalam tak sedar apa yang didamba,
Kerna aku terpesona indahnya fatamorgana dunia...

Dibumi bertuah ini,
Aku menyedari walau sepantas mana ku berlari,
Sejauh mana pun ku melangkah,
dan segagah apa pun aku berdiri,
Aku lemah tanpa Mu...


Detik yang bersisa,
Aku menyesali kealpaan diri,
Maafkan lah..
Kerna hati tak sempurna menyintai Mu,
Meski yang ku harap, Hanyalah cinta Mu Ya Rabb...
Kerna disitulah damai ku...



Nota hati : Ya Ilahi..labuhkan cinta ku hanya padaMu..."Innallaha Yubarik li wa hayati"-amin-


Ikhlas min Qalbi~Puteri Bertasbih~
Bersiaran dari Sabak Bernam (^_^)

No comments:

Post a Comment